Szellőztető ventilátort vásárolt és nem szív? Nem a készülékében van a hiba!

Szakkereskedőként van, amikor azzal szembesülünk, hogy a vevő a frissen megvásárolt szellőztető ventilátorral kapcsolatosan telefonál, vagy visszahozza a készüléket, mondván a szellőztető ventilátor nem szív. Ilyenkor kikérdezzük a vevőt számos apró tényezőről, amelyek talán jelentéktelennek tűnhetnek, de az a tapasztalatunk, hogy problémás lehet a készülék működése, amennyiben nem megfelelőt választ. Nézzük a 3+1 leggyakoribb okot, amikor arra gyanakodhat, nem a ventilátor a rossz.

1: A ventilátor mérete: A leggyakoribb hiba, hogy kisebb ventilátort választ, mint amekkorára a helyisége mérete megkívánná. A helyiség alapterületét össze kell szorozni, a magassággal, az így kapott légköbméter esetén 6x méretű ventilátorral kell számolnia. (Erről született egy blog posztunk, melyet ITT olvashat el.) Ha ennek megfelelően választ, akkor a méretezéssel nem lesz probléma.

2. Zárt helyiségben nincs rács: A szellőztető ventilátoroknál annak a helyiségnek, ahová a készülék beépítésre kerül rendelkeznie kell szellőzőráccsal, vagy levegőztetővel. Ha ez nincs, akkor egy idő után a készüléknek nincs mit elszívnia, így csak üzemel, de nem szív.

3. Nyomáspont, nyomásgörbe: Ez az egyik leggyakoribb hibajelenség, ekkor látszólag működik a ventilátor, olyan mintha szívna, de effektív szívóerő nincs.

+1. Bekötési probléma: A szellőztető ventilátor rövid bekötésre alkalmas, fal áttöréssel lehet bekötni, vagy a központi rendszerre is köthető a készülék. Önállóan beépíteni felesleges.

Szakkereskedőként javasoljuk, hogy amennyiben bizonytalan, vagy a megvásárolt szellőztető ventilátor nem szív, kérjen segítséget munkatársainktól (amennyiben lehetséges) még vásárlás előtt, így nem érheti csalódás és szellőztető ventilátora sokáig megfelelően üzemel majd.

Kérjük olvassa Facebook oldalunk is!